Jak uniknąć efektu jojo przy walce z cellulitem?

Cellulit powstaje w organizmie na skutek wielu złożonych procesów. Dlatego warto mieć świadomość, że jego skuteczna redukcja jest działaniem systematycznym i złożonym. Jak uniknąć frustracji i rozczarowania, które powoduje efekt jojo? Zapraszamy do lektury!

Zacznij od weryfikacji diety

Jak powszechnie wiadomo, problem z cellulitem mają kobiety zarówno szczupłe, jak i panie z nadwagą. Natomiast u panów cellulit praktycznie nie występuje. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać, że największy wpływ na kondycję i wygląd skóry mają niedobory składników odżywczych w naszym organizmie. Zadbajmy, aby w naszej diecie znalazły się produkty o wysokiej zawartości witaminy C, czyli świeże warzywa i owoce. Dlaczego? Ponieważ nie tuczą, a zbyt niski poziom witaminy C powoduje, że:

  • organizm nie może produkować noradrenaliny, hormonu, który w sytuacji stresowej przetworzy tłuszcz w energię;
  • nie jest możliwa produkcja kolagenu, odpowiedzialnego za elastyczność skóry;
  • tłuszcz nie może być rozłożony.

Zadbajmy również o zawartość choliny w naszych posiłkach, ponieważ bez niej nastąpi rozkład cholesterolu oraz jego swobodne przemieszczanie do komórek tłuszczowych, gdzie się gromadzi. Jedzmy wątróbkę, mięso, żółtka jaj oraz produkty sojowe. Z kolei za właściwą przemianę materii, zapobiegającą odkładaniu się tłuszczu we krwi odpowiada L-karnityna. Jeśli mamy niedobory nasze mięśnie są osłabione i gromadzą tkanki tłuszczowe. Dobrym źródłem L-karnityny w pożywieniu jest np. mięso drobiowe, wieprzowe, baranina i jagnięcina.

W skutecznym pozbyciu się cellulitu ważną rolę odgrywa detoks. Zadbajmy o to, aby w naszej diecie było więcej błonnika, który pozytywnie wpływa na pracę jelit, organu regulującego wydalanie toksyn. Można suplementować błonnik witalny, albo zadbać by w naszej diecie nie zabrakło pełnoziarnistego pieczywa, płatków owsianych, grubych kasz, brązowego ryżu i makaronu razowego. Jednak najlepsze efekty osiągniemy, jeżeli wprowadzimy na stałe zdrowe nawyki żywieniowe, np. optymalne nawadnianie organizmu - pijąc dziennie co najmniej 2l wody mineralnej niegazowanej. Warto w tym zakresie skorzystać z pomocy dietetyka.

Zadbaj o ciało – aktywność fizyczna i zabiegi kosmetyczne

Zdrowsza dieta sprawi, że będziemy mieć więcej energii do działania, ale to nadal zbyt mało. Nie widząc spektakularnych efektów, wiele kobiet zniechęca się i wraca do starych nawyków. To właśnie wtedy następuje efekt jojo, gdy zamiast gładszej i jędrniejszej skóry, mamy pogłębiający się problem. Można temu zaradzić, jeśli do zmiany diety, dołączymy redukcję cellulitu za pomocą zabiegów kosmetycznych:

  • przy użyciu fal radiowych, ultradźwięków lub lipo lasera;
  • masaż podciśnieniowy modelujący sylwetkę;
  • wymrażanie tkanki tłuszczowej w poszczególnych partiach ciała, które powoduje jej obumieranie i wydalanie z organizmu;
  • mechaniczne masaże ciała;
  • żelazko antycellulitowe;
  • specjalne peelingi.

Jeśli obok zdrowej diety i serii zabiegów stymulujących organizm do odnowy biologicznej, dodatkowo zadbamy codzienne o ćwiczenia fizyczne, np. korzystając z gotowych planów treningowych, możemy spodziewać się pozytywnych zmian w o wiele krótszym okresie czasu.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.